nilesat

nilesat

'Banning Iranian channels has absolutely no legal grounds'

1y ago
SOURCE  

Description

An analyst condemns the Arab satellite provider Gulfsat's banning of Iranian channels iFilm and Al-Kawthar under pressure from the European satellite company, Eutelsat as being 'entirely illegal.' The comments come as the removal of the channels has been ordered to the Egyptian satellite communications firm, Nilesat, which is responsible for their coverage. When contacted by Press TV, Eutelsat's press officer refused to comment on the reason behind the decision which is a clear violation of freedom of speech. The fresh encroachment upon freedom of speech targeting movie channel, iFilm, and Iran's Arabic-language Al-Kawthar comes one day after Eutelsat, owned by Franco-Israeli Michel de Rosen, asked Nilesat to pull Press TV off the air. Press TV has conducted an interview with William Spring, human rights activist in London to shed more light on the issue at hand. Follow our Facebook on: http://www.facebook.com/presstvchannel Follow our Twitter on: http://twitter.com/presstv Follow our Tumblr on: http://presstvchannel.tumblr.com